Wednesday, March 2, 2011

ehh..




bok bangun ka?


aok..(aku asalah)


ktk dah mandik tek? (bunyi sora manjak halus)


blom..(asa aku gyk lah)



aie..nak bau bdn belom mandik ya..eeee...sbr jak lah! (bunyi sora manjak empiak)



????? ( xtauk apa pdh org semandin nya d tepon mun mengekot apa pdh nya pasya)



ok..xboh jak ktk mandik 6 bulan. sak ktk masam semacam. hik hik hik
(sora manjak kiut nemiak kecik)
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Aku lalu nyelinnya k ikor mata. [Aku nyelin salesgirl se
buah butik bertapok d kampong satok sia. Xpat nyebut nama. (aku x nyebut nama pun org tauk nama butik ya)]. Mun kita mok bermanjak ya bukan masanya adik oiiii....... customer ngga lak x bagus rupa. aku kira nak carik naju dah siap. dh aku d kmpung ya, lalulah pg rah butik ya tek. masok jak aku ke dalam ya, dah ngga muka salesgirl merut muka. -period pain kah kau?- so, dlm aku milih baju kurung sia.. adalah tepon sorg gik salesgirl nak dah start negkot aku berbunyi. (ringtone lagu justin bieber-baby). x juak aku lalek mun nya nyaut. tok x, nyaut serta melayan skali!!! melayan sapa anak anak???? melayan can nya oi..can nya bok bangun tdo, lalu lah kol nya. so sweet kan... sweet tampa berapit kau! dah melayan depan aku! sia cney ku pegi, nya ekot. aok..baguslah nak, ngekot sia cney ku pg, nanglah keja sales girl, ngekot sia cney customer dtg. ney tauk customer nya mok nnyak apa ka. aku tek, nak nnyak ada gyk size baju nak dipegang ku. dtg ku ngga mukanya tergisin gisin bagey empuan bok temu laki, lalu turn off ku nak nnyak.


Pi aku x duli, sengaja ku pg sia cney nyuroh nya ekot. ada cgek baju dikenan ku. nang sengaja ku nego. "Yarabi......nang sia cney bertepon. x ngga urg lagyk dtg eh. bok bergerek ka ktk? dah mandik lom gerek ktk tek? kaktok ktk teponnya balit boleh nak? layan kmk lok" aku dah dtg geram glak ya. nya meletak tepon x??? SIKKK!!!!!!!!! asa ku nak ngasak jak cabik geronong rah mukanya ya. pi nyaut bagus jak koh. beserta ngan tepon nya d tinga. sak jak gerek nya dgr perbualan kmk duakk kejap tek. "hehehe..ktk mok size apa tek kak?". aie. kata lam ati ku tek. bila masa aku nnyak mok size apa?? lom tnyak papa gyk aku. "cuba ktk meletak tepon lok. angol mek ngga ktk. lak lok manjak ya. tgga bos ktk kelak eh" tang nya tek asa kiut, asa nak ku tinjak2 ku k slepar bau lesin kemeh pusak rah mukanya ya. (slepar ku bau lesin kemeh pusak adik ku. arap maklom) lalu pdh..."heheh..aok aok." Haih heh. mok dipadah juak ka gya? eran ajab nyawaku eh. x nya duli customer dtg. kotan nya mok bermanjak. bageylah gerek kau lalu kecik ati, piluk aek mata berdarah mun ko madah ko busy sekejap. mun mok keja, keja bena. padah ku ngan bos ko kelak mun ko gya lagyk .aku x duli.


d spring gya juak. d parkson. dlm ku tetak lekek lekek ngan adik ku, alulah tinga aku dgr sora amat menyumbangkan. "cdak tok koh. ngga ngga baju, kakya x beli. dibukak bukak nya baju, kakya tandah gya jak. kita lelah melipat pasya. bukan cdak." HIYARABIIIIIIIIIIIII........... nyaman mulut nya ya madah gya. nyerin gyk ya! (nya x nuju apa dipadah nya ngan aku lah. nya ngerepak sorg. kwn nya uguk uguk dgr jak). geram ku koh. kakya eksen ku melimpas depannya lalu dibukak bukak ku baju. encarik size. adalah cgek duak jak. pi aku melipat balit. pi lipatan aku x kck. muka pok bengis skali ngga. kakya ku tandah ku gya jak. nya tek lalu berbunyi. "ish!" toleh ku. ku duli apa. "knk kak?" asa mudak ko joan. diam nya oi. x berkata kata. pi muka merut. alu aku tek "mun xmok melipat baju, jgn keja ctok. dah keja ktk. jgn komplen". diam nya.. aku bukannya mandang rendah ngan org keja ya. nang x penah aku mandang rendah org keja ya. ya keja halal. bukan x bagus pun keja. pi keja ya, melipat baju, nyusun bajju adalah mesti. melayan customer gya juak. mun nak komplen pun, jgn tymm customer lalu lalang depan. kau gyk sorg. ku repot ku ngan supervisor ko lak. aku ingat muka.



mun mok keja, keja bena bena.
mun x ikhlas, ko terpaksa hipokrit pun xpa. keja jak.