Saturday, September 4, 2010

Nagging+Anger Management

Being the eldest sometimes hard if you can't imagine. You nag all the time, like your own mak did. Or is it its only you who do all the nag?? hmm... Well I think I'm the one who do all the nagging thingy. I'm the eldest so, of all the siblings, I yell a lot, like a lot. Especially when it comes to my sis homework ,o they malas polah house chores. Am I getting older or what or it is part of learning phase before I'm becoming a mak?!!? YOH!!!!!! Do all the work and at the same time my mouth won't stop saying things that they(siblings + mamak) didn't want to hear. Contains of my nagging include:
  • mun diberik laki, genti ada anak pasya!bla bla bla..
  • berlagu jak jak!ktkorg mikir justin bieber ya kenal ngan takorg ka mun berlagu lagunya jak jak?! dah x ensem! polah homework nun aie!! masok bilit! tok ya, tok mesti, jgn gya..bla bla
  • sapa mpun barang tok mengarey sia cney!! ktkorg x ambik sia! malas nar juak eh!!
  • tutup gate!datang penchuri/perogol lak susah! dah kita tiga jak empuan lam umah tok. jgn ditandah gate melak dkmpun nya gya!
  • belom apal sifir?! kmk dolok darjah tiga dah apal sifir! gney nak test tok?! dah belajar example jak.! rtok test rtok juak blaja nak example! bok kalak ku ngga! pot pet pot pet
  • pakey cemin mata! kedak org baruk bangun tdo jak kmk ngga. ktk asa kacak ka?!!bla bla bla..
  • and the nagging continues...
I do realize this sometimes, I mean all the time. But I'm not sure bila nya akan berkurangan. Do Kuching ada Anger Management mpun rehab ka? Eh.. angry angry tokada rehab ka? From anger that develops in myself I tend to nag. So pokok pangkal nya is dari my own anger. My sis, duak duak ya obviously memang x suka dengar ku ngerepak. I say something bad, that will humiliate them. (Suka molah aku datang iblis. Org nyuroh molah benda tok, lambat nak ngagak. Ngga tv x ingat ada test isok ari. Mun aku x nnyak, aku asa pey masok dalam tv nya duak ya. Mun hal Justin Bieber mpun gossip dalam radio, semangat taik jak nengar. Aku x nyalah Justin Bieber ok, bagi sesiapa nang minat J.B ya. Dah jak rambut nutup mata. Umo gyk 16, ada ati nak suka Kim Kard, nasib ko berdu J.B. Mun x ku ngulu ko pegi Klinik Razak, bersunat.) Sakit serakak ku ngerepak. So, jangan ngerepak,senang cerita. Sapa madah gtok, aku tampar berapit nya lok!. Ko ingat senang nak berenti ka? Yes. some people might say " ko ngerepak jak. ngerepak lah. pahal jadi issue indah alu nak berblog indah?" Haie..salah ka..ko merik idea ngan aku tetiap ari gak apa nak di post ku ctok. "mun dah gya, jgn berblog" ko bani ngan aku pohai?. ( bagey nang menar org berdialog ngan kau gya)

Aku asa case tok serius for me. Mun x dibendung, lari bakal laki aku. Adik ku pun start enroll dkmpun d Hospital Batu 7.Nak alah bisin dalam umah. Bisin lain xdahal.( aie..bisin nakpa kah itu?)